Dag 27: Ett problem som jag haft [30 dagar]

Jag vill nog snarare berätta om ett problem som jag har nu. Förvisso hade jag det till viss del även innan, men det har blivit värre nu. Varför vet jag inte riktigt.

På kvällarna är jag alltid så trött att jag somnar i soffan i princip varje dag - oftast med tösen i famnen. Det innebär att jag nästan aldrig kan se klart en film och om vi istället tittar på en serie, missar jag ungefär hälften av avsnittet.


Jag vet inte hur jag ska hålla mig vaken. Det är inte bara att jag missar film och serier som är det stora problemet (för det är enkelt att bara se om dem vid något senare tillfälle). Det stora problemet - eller snarare problemen - är att jag nästan aldrig orkar göra något och jag har inget tålamod för tösen. Jag sitter mest och längtar tills hon somnar så att jag själv kan gå och lägga mig - när jag i själva verket borde njuta av att umgås med henne, eftersom vi får mycket mindre tid tillsammans nu.

På jobbet är jag så trött att jag hela tiden måste hälla i mig en mängd te för att inte somna.

Jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få.

Ha det så bra 
Kramar 
Jessie 

#1 - - Hanan:

Eftersom jag själv har liknande problem med tröttheten utan att ha hittat en lösning, kan jag tyvärr inte ge dig några tips. Jag dricker mängder med kaffe ;) Men en sak du kan göra är att försöka ta bort alla "borde-tankar" och istället bara vara. Låta hjärnan koppla av lite <3

Svar: Om jag hade tyckt om kaffe skulle jag försöka dricka det. Tror dock inte att koffein hjälper mig särskilt mycket :-( jag kan försöka med att ta bort "borde" så mycket det går. Fast nuförtiden är det lite svårare att göra det, då en del saker helt enkelt måste göras. Men tack för tipset. ^^
Jessica