Domstolspodden

Ja, jag är kanske onödigt nördig när det kommer till juridik (och tänk dig då att det faktiskt finns de som är värre!), men jag kan inte rå för det. Ända sedan jag var runt 14 år har det intresserat mig. Jag kan tycka att det är roligt att sitta och läsa domar och gör det när det finns tid över.

Vissa delar av juridiken kan jag tycka borde vara allmänbildning - att folk känner till de mest grundläggande kunskaperna. Exempelvis delar av domstolsarbetet. På grund av den dåliga kunskapen kring vissa juridiska områden/delar, blir det missförstånd när man istället väljer att tro på det som tidningar skriver. Flera av mina lärare på utbildningen brukade säga att när tidningar skriver om juridik, har de ofta fel. Därför är det bra att Domstolspodden finns!


I den här podden tar de upp den juridik som är knuten till domstolarna och deras arbete och här får olika domare komma till tals och förklara vad det är som gäller.

Domstolspodden är kanske inte lika lättsam som Juridikpodden, men ändå minst lika intressant att lyssna på!

Ha det så bra 
Kramar 
Jessie