Hänger inte med i tiden

På jobbet har vi en portomaskin som vi använder när vi ska skicka brev. På det sättet kan vi skicka brev lite billigare än om vi skulle köpt frimärken, fast samtidigt måste vi betala en avgift varje år för att hyra den här maskinen.
 
Hur som helst. På portomaskinen finns en klocka och nu en eftermiddag i mars, sneglade jag på portomaskinens klocka när jag gick förbi och såg till min stora glädje att klockan visade ca 16.00.
 
"Jippi!" tänkte jag. "Snart kan jag få åka hem."
 
Du kan kanske tänka dig min förvirring och besvikelse när jag återvände till datorn och insåg att klockan "bara" var runt 15-tiden. Tydligen hade varken vikarien eller chefen ställt om klockan på portomaskinen och eftersom det ändå snart var dags att ställa fram klockan igen, kände jag inte att det var lönt att justera tiden. Så jag fick bli smålurad varje gång jag tittade på klockan på portomaskinen.
 
Nu går i alla fall alla klockor som de ska. Det är skönt det.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie