Sjung, bara sjung!

Tidigt insåg jag att tösen både blir glad och lugn av att man sjunger för henne. Jag har också lärt mig vilka låtar som är mer effektiva än andra för att få henne lugn resp. glad. För att få henne att le kan det räcka med att man sjunger "Livet på en pinne" och gör någon rolig dansrörelse. 

Fast jag kan vara ganska dålig på att komma ihåg låttexter utan att höra låten. Eller, det kan i alla fall räcka ibland att jag hör melodin för att jag ska komma ihåg texten. Därför laddade jag ned en karaoke-app i höstas som jag tänkte försöka roa tösen med. 




Jag valde en låt som jag gillar, men som jag inte riktigt kan texten till. Jag började sjunga för tösen, men avbröt mig ganska snabbt eftersom jag tyckte att det lät hemskt. Jag testade en ny låt, men det blev samma resultat där. Jag fick helt enkelt nöja mig med att yla de låtar jag kan utantill.

Jag behöll appen ett tag, men när jag inte hade använt den på flera månader, avinstallerade jag den. Kändes dumt att den skulle ta plats om jag ändå inte skulle använda den.



Har du någon erfarenhet av sådana här appar? Finns det något sätt att komma över att man tycker det känns pinsamt att sjunga till sådana här appar?

Ha det så bra
Kramar 
Jessie