Snacka om snurrigt.

Haha! Jag hade precis publicerat ett inlägg om att jag nu var tillbaka på jobbet, men insåg att jag redan har skrivit ett sådant inlägg. Jag måste verkligen vara snurrig.

Hur har det då gått sedan jag började jobba förra torsdagen? På sätt och vis har det väl gått bra, men jag har fortfarande massor att göra och ligger efter med en del arbete. Varje gång jag tror att jag börjar komma ikapp, kommer det en mängd annat som ska göras. Och så måste jag lägga ned tid på att försöka hitta det jag ska ha, eftersom vikarien gjort om en del på kontoret. Ganska  tids- och energikrävande om jag ska vara ärlig.

Falkenberg nu på morgonen.

Ta igår som exempel. Innan jag började jobba heltid i förra veckan, hade jag - efter att ha frågat chefen - fått veta att vikarien flyttat på ett omfattande och stort ärende till ett skåp. Helst hade jag velat att handlingarna låg kvar där de fanns innan, men jag orkar inte lägga ned tid på att flytta tillbaka allt just nu. Hur som helst, igår satt jag och letade efter några handlingar i det ärendet som jag behövde och hittade två gamla och avslutade ärenden som skulle ha lagts ned i arkivet (plus några andra handlingar som inte alls hade med ärendet att göra). Om jag inte minns fel, hade jag frågat vikarien innan jag gick på ledighet, om hon kunde lägga ned dessa ärenden i arkivet, vilket hon sade att hon skulle göra. Tydligen var det enklare att gömma undan dem, för enligt chefen hade hon hittat dem på ett annat ställe först.

Det är bara ett exempel från det kaos kontoret befinner sig i. Det kommer ta tid innan jag får ordning på allt. Kanske kan jag få undan lite under påskveckan. Då är det kanske lite lugnare.

Ha det så bra
Kramar 
Jessie