Tillbaka till verkligheten

I torsdags var det alltså dags att återvända till jobbet, efter tre veckors semester och sju månaders föräldraledighet. Jag kan knappast påstå att jag var superpeppad. Ena anledningen var för att jag visste vilket kaos som väntade, eftersom jag har jobbat en eftermiddag/förmiddag i veckan sedan januari. Tanken med dessa timmar var att jag i första hand skulle hjälpa min chef med redovisningen, men eftersom hon även behövde hjälp med annat, hamnade jag efter med redovisningen och bokföringen. Jag har enorma berg med arbetsuppgifter att göra, så jag har fortfarande inte hunnit ta itu med redovisningen för februari. Jag hoppas att jag hinner med det imorgon. Känns som om jag skulle behöva anställa en egen sekreterare, fast det tror jag inte chefen skulle gå med på.
 
 
 
 
 
Trots att jag har varit ledig så länge som jag varit, känns det faktiskt som att det var igår jag gick ifrån kontoret innan ledigheten. Tiden har gått så fasligt snabbt att jag knappt hunnit fatta vad som hänt. Men men, nu är det bara att försöka få in lite rutiner i vardagen och få allt att funka, nu när älsklingen åter sitter i skolbänken och vi har tösen att ta hand om. 
 
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie