Boktipset eller GoodReads?

För några år sedan besökte jag sidan GoodReads, eftersom en hel del bokbloggare hade skrivit om sidan. Dock tyckte jag inte riktigt om den, med anledning av att den då inte hade så många av de svenska böcker som jag läste och hade läst. Därför föll valet på Boktipset när det kom till att hålla koll på min läsning.
 
 
För ett litet tag sedan påminde älsklingen mig om GoodReads och jag tänkte att det inte kunde skada att ta en titt. Jag upptäckte att de nuförtiden har rätt många av de svenska böcker som de inte hade tidigare.
 
Sedan Boktipset uppdaterades, går det inte längre att se hur många böcker som finns i "Vill-läsa"-listan, vilket jag på sätt och vis tycker är synd och är lite besviken över. På GoodReads kan man se antalet böcker i samtliga listor som man har. Dock är GoodReads på engelska och även om jag kan göra mig förstådd på engelska och kan förstå engelska, känner jag mig mest bekväm med svenska. Å andra sidan har GoodReads lite enklare system när man ska välja bokversion (pocket, ljudbok etc) av boken man har läst. Dessutom kan man delta i olika läsutmaningar på GoodReads.
 
Så frågan är vilken sida jag ska välja? Just nu försöker jag uppdatera GoodReads så gott det går med den bokinfo jag lagt in på Boktipset. På GoodReads heter jag förresten FruJessica. Fast jag vet inte om jag ska fortsätta med att uppdatera båda sidorna. Känns lite... för mycket.
 
Vilken av dessa sidor föredrar du och varför?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie