Dags att börja ge blod igen!

Äntligen! Efter ca 1,5 års väntan, är det äntligen dags att få ge blod igen! Senaste gången som jag gav blod var hösten 2016.
 
Av naturliga skäl får man inte ge blod när man är gravid, men sedan måste man vänta ytterligare nio månader efter förlossningen, innan man får ge blod igen. Just den detaljen hade jag till en början missat (att man även måste vänta nio månader efter förlossningen) och blev därför besviken när jag satt och dubbelkollade blodgivningsreglerna någon gång efter att tösen hade kommit. Men nu så! Nu ska mitt blod äntligen få komma till nytta igen!
 
 
Att få ge blod betyder väldigt mycket för mig. Det är något visst med att kunna hjälpa en annan människa - även om jag inte vet vem som får min hjälp.
 
I december i år har jag varit blodgivare i tio år. :-) Det är ganska lång tid. Och förhoppningsvis kommer jag kunna ge blod i många fler år framöver!
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie