Väldigt känslosam just nu

Jag vet inte varför, men just nu befinner jag mig i en period då jag är väldigt känslosam. Delvis är det saker som jag minns från min egen uppväxt (ända sedan graviditeten har jag börjat minnas mer och mer saker från min egen uppväxt som jag tydligen har förträngt/glömt bort), delvis är det saker från i höstas som fick mig att må dåligt som återigen hemsöker mig i perioder. Dessutom avskyr jag mig själv för att jag fortfarande inte har gått ned de kilon som jag lade på mig under graviditeten. Ett tag stod det still när jag hade gått ned ungefär hälften och sedan har det pendlat upp och ned (fast mest upp). Allt som oftast känner jag mig värdelös och misslyckad, vilket påverkar mitt tålamod när det gäller tösen. Det ger mig dåligt samvete och bidrar till att jag känner mig som en otroligt dålig mamma och det förtjänar inte tösen. Hon förtjänar bara det bästa.
 
 
 
Saken är den att jag lyckas lägga dessa saker bakom mig i omgångar, men sedan - när jag har även den allra minsta svacka i mitt mående - kommer allt tillbaka och jag drunknar i det mörker och de destruktiva tankar/känslor som medföljer. Det känns lite som att jag hela tiden blir fälld till marken så fort jag lyckas ta mig upp. Det gör att arbetet med mitt mående går ett steg fram och två steg tillbaka. Ungefär. Det är åtminstone så det känns nu.
 
Samtidigt kämpar jag med att hålla upp en fasad mot omvärlden att allt är bra. Och inför tösen måste jag må bra. Allt detta - plus dåligt samvete över att jag inte hinner med vissa saker och alla andra desutruktiva tankar som snurrar i huvudet - tar på krafterna. Men jag ska hitta tillbaka. Det är jag fast besluten om. Det tar bara lite tid och jag gör allt jag kan för att må bättre (även om en del i min närhet tycks tro att jag vill må dåligt...).
 
Kanske lite nedstämd läsning det här, men jag kände att jag behövde skriva av mig och samtidigt tycker jag att det är bra att vara ärlig med att man inte alltid mår så himla bra. Ibland känns det nämligen väldigt ensamt, när alla andra tycks må bra och ha det toppen. Jag ska försöka lägga upp lite mer positiva inlägg framöver.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie