Konsten att rabbla nummer

Jag vet inte hur det är för dig, men jag klarar inte av att skriva ned ett telefonnummer eller personnummer (som jag behöver göra så gott som dagligen på jobbet), om personen som ska säga numret låter som en kulspruta. Av den anledningen brukar jag säga olika former av nummer i ett lugnt tempo, just för att den personen som ska skriva ned numret ska kunna hinna med.
 
 
När jag inte hinner med och därför får be personen att upprepa sig (vilket jag gör på ett trevligt sätt), brukar jag bli bemött på ett nedlåtande sätt - som om jag är trögfattad för att jag inte klarar av att skriva ned ett nummer som rabblas in kulsprutetempo. Oftast är det potentiella klienter som bemöter mig på det här sättet, när de ringer till kontoret och vill boka in en tid hos min chef.
 
Är jag verkligen ensam om att inte klara av det och därför behöver höra numrena i ett lugnt tempo? Är jag knäpp som själv säger olika former av nummer i ett hyfsat lugnt tempo?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie