Novellix novelltävling

Mellan den 28 september och den 30 november 2018, anordnar Novellix en novelltävling på temat illusion. Du hittar allt om tävlingen här.

Jag hade funderat på att ägna november (det vill säga NaNoWriMo) åt att fortsätta med min roman och låta novellsamlingen ligga på hyllan ett litet tag till, men nu vet jag inte om jag istället ska skriva ett bidrag till den här novelltävlingen. Det känns ganska lockande, även om jag faktiskt skulle behöva komma någonstans med romanen som jag har haft i tankarna i ganska många år nu.
 
 
 
Jag kan kanske göra en kompromiss och kan alltid starta november med att skriva den här novellen och beroende på hur snabbt jag gör det, kanske jag kan fortsätta månaden med min roman. Vad tror du om det? Det borde väl fungera?

Under det som återstår av oktober ska jag fundera ut en bra idé till den här novellen (den ska ändå vara på mellan 20.000 och 30.000 tecken - en så lång novell har jag nog aldrig skrivit). Om jag inte har kommit på en idé som kan fungera innan oktober är slut, ska jag ägna november/NaNoWriMo helt och hållet åt romanen istället. På så sätt har jag inte ödslat någon tid ifall jag inte kommer på något bra ämne till min novell.

Dags att låta hjärnkontoret få arbeta...
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie