Att packa BB-/förlossningsväska

Jag vet inte hur många olika listor jag läste igenom inför att jag skulle packa min förlossningsväska (som sedan stod och väntade på att tösen ville komma och göra oss sällskap). Bland annat kikade jag på Pampers lista.
 
Slutligen packade jag ned följande:
 
  • Hårsnoddar
  • Amningsinlägg
  • Amnings-BH
  • Bröstvårtskräm
  • Vattenflaska
  • Tofflor/flip-flops
  • Snacks
  • Morgonrock
  • Mysiga kläder
  • Bindor
  • Strumpor
  • Blöjor (till bebisen, inte till mig)
  • Tvättservetter/våtservetter
  • Lotion/massageolja
  • Bok
  • Plånbok
  • Förlossningsbrev
  • Necessär (tandkräm, tandborste, deo m.m.)
  • Mjuk handduk
  • Bebiskläder (några ombyten bodies, buxor, mössa)
  • Mjuk filt till bebis
  • Mobilladdare
  • Lypsyl
  • Tuggummi
  • Nattlinne
  • Trosor
  • Anteckningsblock
  • Snuttefilt (till bebis, inte till mig)
 
 
 
Allt användes inte, men det som var särskilt användbart var amningsinlägg, mysiga kläder (mjuka och som inte sitter åt, exempelvis mjukisbyxor eller en löst sittande klänning), ombyten till bebisen och bindor (även om man fick en del bindor på BB).
 
När det gäller ombyten till bebisen, är omlott-bodies särskilt att föredra framför bodies som man drar över huvudet när de är nyfödda. Och att ha många ombyten är att rekommendera, då nyfödda kräks upp en massa fostervatten och det finns också en risk att de bajsar ned sig (och dig...).
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie