Ute i skogen

I somras gick jag och älsklingen till en skog som finns i närheten av vår bostad. Jag njuter av att ha tillgång till naturområden så pass som vi har. Något vidare förtjust i städer har jag aldrig varit och mot slutet vantrivdes jag något enormt att bo i Malmö, även om vi bodde i utkanten. För mig är det natur som gäller, och snäll som jag är ville jag dela med mig av utvalda delar av vår skogspromenad. :-)
 

På väg till skogen. Vattenbög som jag är var jag tvungen att stanna vid dessa skapelser. Dessutom var de söta.
 
Där ute i skogen hittade vi någon form av balansbana och givetvis kunde jag inte låta bli, utan var tvungen att testa min egen balans - medan jag nynnade "En elefant balanserade, på en liten liten spindeltråd ..." Känner mig extra snäll i dag, så jag bjuder på denna bild på mig själv. Se så fokuserad jag är!
 
Det fanns också väldigt gott om blåbär och jag tänkte faktiskt ta mig dit och plocka, men det blev aldrig av. Tja, det får väl bli en annan gång. Känns lite för sent nu när vinterkylan har börjat komma.
 
 
 


Dagens citat:

"Vilse i skogen vandrar han omkring."
(Markoolio - "Vilse i skogen")


Ha det så bra!
Skogskramar
Jessie