Busigt på bokbytardagen

Sedan jag för några år sedan blev medveten om Stora bokbytardagen, som äger rum en gång om året, har jag varje år missat denna glädjedag (jag har inte haft möjlighet att anordna egna bokbyten). Men inte i år! :-D I år, den 16 maj, kunde jag äntligen delta. När jag hade stängt kontoret för dagen och var på väg till tåget, smet jag in på Varbergs bibliotek.
 
Med mig hade jag sex stycken böcker, varav fem byttes ut. Av dessa fem hade jag fått tre av mina föräldrar i påskas, en av svärmor för några år sedan (tror det var i samband med hennes senaste flytt) och den femte hade jag fått på gymnasiet när vi hade Svenska B eller C. Jag kände mig tämligen busig när jag lade mina medhavda böcker på bordet och plockade till mig dessa:
 
När Lucy Sullivan skulle gifta sig (Marian Keyes)
Kaffe med rån (Catharina Ingelman-Sungberg)
Fjärilen i min hjärna (Anders Paulrud)
Högre än alla himlar (Louise Boije af Gennäs)
Det stora huset (Nicole Krauss)
 
Med böckerna som jag fått av mina föräldrar, är saken den att de nyss rensat ut en garderob hemma hos sig och i den garderoben hade de ett flertal bokfyllda kartonger, som jag nu fått. Vår bokhylla är med andra ord överfull just nu, men det är bara tills vidare - tills jag har läst igenom böckerna och bestämt mig för om de ska få bli fullvärdiga medlemmar av vår familj eller om de ska adopteras bort. Så med just de tre böckerna var jag inte jättebusig i mitt bortbytande. Bara lite.
 
Har du gjort några egna fynd på bokbytardagen?


Dagens citat:

"Det är när du stöter på motgångar som du lär känna din verkliga styrka."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie