Min fina digitala signatur

Har du någon gång tagit emot ett paket, där du först tvingats signera på en elektronisk platta? På jobbet tvingas jag till detta med jämna mellanrum, men privat händer det mer sällan.
 
I början var jag noga med att verkligen försöka få till en snygg namnteckning. Eftersom det är fullkomligt omöjligt, gav jag till slut upp och försöker istället skriva mina initialer. Så här såg det ut sist när jag tog emot ett paket hemma:
 
 
Inte så att den är så snygg att den kommer vinna några priser, men uppenbarligen är den tillräckligt bra för att bli godkänd av de som levererar paketen.
 
Dock förstår jag inte varför de envisas med att använda något sådant här, där det är omöjligt att skriva en ordentlig namnteckning. Det är ju väldigt lätt att förfalska, för de kräver i princip aldrig legitimation. Åtminstone inte när jag har tagit emot paket.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie