Verkligheten vs Younger

Ända sedan jag såg första avsnittet av TV4:s serie "Younger" har jag varit fast. Den är lättsam och humoristisk, samtidigt som det finns viktiga budskap och det bästa av allt; den handlar om bokbranschen.
 
Jag kan inte låt bli att känna viss avundsjuka gentemot författarna i "Younger". Tänk dig att flera olika förlag slogs med varandra och gjorde allt för att du skulle välja just dem. Som jag har förstått det ser ju inte verkligheten i Sverige ut så. Här är det snarare tvärtom; i verkligheten är det författarna som slåss med varandra om att bli valda av förlagen. Lite av en "Hungerspelen"-känsla.
 
 
Nu är just detta i och för sig inget problem som är aktuellt för mig, i och med att jag faktiskt inte har något färdigt manus. Samtidigt är jag realist och förstår att när den dagen väl kommer - när jag har ett färdigt manus - kommer jag bli en av alla de som kämpar och slåss om att få bli vald av förlagen.
 
Åh, vad det vore härligt att få leva som författare i "Youngers" värld!
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie