Bokåret 2018

Nu har jag äntligen hunnit sammanställa hur mitt bokår såg ut under förra året - alltså under 2018.
 
Sammanlagt läste jag 40 st böcker;
  • 12 st böcker från mina olästa i hyllorna här hemma
  • 9 st lånade böcker
  • 2 st e-böcker
  • 16 st ljudböcker (varav många var noveller, varför de gick relativt fort att lyssna på)
  • 1 st barnbok, som jag inte vill räkna som en oläst bok i hyllan eftersom det inte är "min", men som jag ändå läste eftersom det var Niclas Christoffer som skrivit den <3
 
Jag har inte hunnit skriva omdöme om alla böcker än, men det kommer. Ifall du är nyfiken på vilka böcker det var jag som läste under 2018, hittar du den fullständiga listan här.
 
Nu kommer vi till det allra mest spännande. Hur ser det ut bland antalet olästa böcker i hyllan?
 
Jag inledde 2018 med 195 st olästa böcker. Under året tillkom 15 st. Totalt blir det 210 st olästa böcker. Av dessa läste jag 12 st. Det innebär ... *trumvirvel* ... att nu finns det 198 st olästa böcker i hyllorna. Ja, jag vet. Jag gick back tre böcker. Men det är ingen fara! Jag ska försöka åtgärda detta under 2019.
 
 
Precis som förra året har jag satt som mål att läsa minst 24 st böcker. Tanken är att jag varje månad ska läsa minst en bok från mina olästa och så blir det minst en bok i bokcirkeln (som innebär att jag oftast behöver låna böcker). I år "läste" (man läser väl inte ljudböcker?) jag som sagt 40 st böcker och klarade därför målet med råge. Hur 2019 blir får vi se...
 
Jag ska återkomma med resultatet i kaosutmaningen för 2018.
 
Hur såg ditt bokår för 2018 ut?
 
Ha det så bra
Läsande kramar
Jessie