Mitt bidrag till tävlingen "Under misteln"

Igår skickade jag in mitt bidrag till Ordberoende förlags novelltävling "Under misteln".

I onsdags skrev jag på Instagram att jag inte var helt nöjd med novellen, eftersom jag inte riktigt har haft tid att skriva den så som jag egentligen hade velat. Nu skrev jag den på bara några få dagar, under mina lunchraster. Hur som helst, jag skrev också att den var smärtsam att skriva och att jag inte var säker på om jag skulle skicka in den, eftersom jag riskerar att trampa vissa personer på tårna ifall den blir antagen.

Igår bestämde jag mig i alla fall för att skicka in den. Det får bära eller brista.
 
 
Jag valde att skriva om det här med att pynta en gran. Jag har lånat en del av mina egna upplevelser till den här novellen och därför var den smärtsam att skriva. Fast det är inte så konstigt om man väljer en så pass personlig prägel som jag valde.

Mer än så vågar jag inte skriva om den. Dels för att jag inte vill förstöra mina chanser i tävlingen, dels för att jag inte vill riskera att peka ut någon särskild person.

Vi får se hur det går. Fast jag tror inte att det blir någon jackpott den här gången.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie