Hantera panikångest och panikattacker

Då och då får jag nyhetsbrev från KRY, med information om bland annat olika hälsotillstånd. I ett av dessa mejl skrevs det om hur man hanterar panikångest och panikattacker. Om du är intresserad, kan du läsa om det på den här sidan.
 
Det är bra tips och en del av dessa verktyg tog psykoterapeuten (som jag träffade för två år sen) upp. Det svåra är bara att komma ihåg hur man bör agera när man väl har fått panikångest. Jag vet inte hur det är för andra, men för mig brukar min hjärna på sätt och vis låsa sig när jag får ångest. Men jag försöker minnas vad jag har lärt mig, även om det inte alltid är så lätt.
 
 
Kanske är det bra att ha den här sidan lättillgänglig, så att man snabbt och smidigt kan kika på råden när man faktiskt är i behov av dem? Jag tänker i alla fall göra så.
 
Har du egna tips på hur man kan hantera panikångest? Hur brukar du göra?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie