Greven av Monte Cristo – Band 2 (Alexandre Dumas)

Andra delen (eller bandet?) av Greven av Monte Cristo tar vid där den första delen slutar och nu får man veta lite mer om den mystiske greven. Trådarna som lämnades lösa i första delen, knyts så smått ihop och man börjar ana samband och kopplingar. Men lösningen är ännu en bit bort.
 
Till min fasa upptäckte jag nu att första och andra delen har blivit mörka på ryggen! Måste bero på att jag har läst i solen. :-(
 
Till skillnad mot första delen var det mer fart i andra delen. Första halvan av den första delen var seg att läsa. Det kan man inte säga om den här delen. Den slukade jag i ett nafs och jag ser fram emot sista delen. Hoppas att det är lika mycket fart i den om det var i den här delen.
 
Man kan inte låta bli att bli lite skrämd över hur hämndlysten en person kan vara ... Tur att detta bara är fiktion!


Dagens citat:

"Det finns mer i livet än strävan att öka dess hastighet."
(Mohandas K. Gandhi)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie