Ny novellsamling på gång?

Jag har slutfört min andra novell som jag låtit inspireras av en av Johannes vackra bilder. Den här gången valde jag ut Forest shadowplay och tillsammans med filmusiken till Avatar, lyckades jag få ihop en novell som handlar om den mystiska huldran. Dock blev jag inte riktigt nöjd med den och jag är inte säker på att jag vill ha den titeln som jag först valde. Inte blev det heller bättre av att jag mitt i allt, fick inspiration till en ny novell på ungefär samma tema.
 
 
Just nu funderar jag på om jag ska försöka skriva ihop några noveller om huldran och sätta ihop dessa till en samling? Egentligen är det kanske inte det mest lämpliga tillfälle att göra det just nu eftersom jag gärna vill arbeta med (och helst slutföra) mitt romanprojekt. Fast ett litet sidoprojekt hade kanske inte skadat. Jag får se vad jag orkar och hinner med.
 
Ibland är det lite problematiskt när man vill göra så många olika saker, men inte har tid och ork till allt. Fast själva skrivarbetet är kul! :-)


Dagens citat:

"Saker kommer inte till dig, de kommer genom dig."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie