Skrivarpodden - för dig med författardrömmar

Som jag tidigare har berättat, lyssnar jag nuförtiden nästan uteslutande på poddar istället för på ljudböcker. En av de poddar som jag lyssnat/lyssnar på är Skrivarpodden - en podd för den som är intresserad av skrivande. I podden intervjuar Kerstin Önnebo en mängd olika aktörer inom den här världen - författare, förläggare, skrivcoacher m.m. Som lyssnare får man på det här sättet en rätt bra bild av hur det går till när man ger ut en bok, vad som är bra att tänka på m.m.

Samtidigt som den här podden sporrar mig i mitt eget skrivande, kan jag inte låta bli att även bli lite orolig och kanske även en aning rädd. Ja, jag har faktiskt känt viss ångest emellanåt när jag har lyssnat. Det är osäkerheten kring mitt skrivande som slagit klorna i mig - vilken chans har jag med tanke på all konkurrens som finns? Vad är jag i jämförelse med alla andra? Vilka chanser har jag egentligen av att kunna få ett förlagskontrakt? Är det lika bra att återgå till att enbart fortsätta drömma?
 
 
 
Jag har dock bestämt mig för att denna osäkerhet och rädsla inte ska få stoppa mig. Jag ska på allvar ta tag i mitt skrivande. Jo, jag vet att jag har sagt det flera gånger tidigare och att det alltid slutar med att livet ändå kommer emellan. Och kanske blir det likadant den här gången. Det vet jag inte. Men jag ska i alla fall ge det ett försök.

Jag ska därför ta en kortare paus i mitt lyssnande av Skrivarpodden (för att inte riskera att bli ännu mer osäker och i slutändan lägga alla skrivprojekt på hyllan).

Fast jag rekommenderar verkligen den här podden till dig om du - som jag och många andra - gillar att skriva och drömmer om att bli författare. Lyssna gärna på den! Kanske kan den hjälpa dig framåt i ditt eget skrivande.


Dagens citat:

"Alla kan gömma sig. Att möta saker, att arbeta med dem, det är det som gör dig stark."
(Sarah Dessen)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie