Nattlampan

Jag kom på att jag glömde berätta om hur det gick med bytet av nattlampan som tösen fick av sin kusin. Vi blev tvungna att byta den, eftersom det visade sig att batterierna hade börjat läcka och därigenom såg mögliga ut.


Jag kom till butiken och förklarade situationen. Killen i kassan förstod och letade efter en ny lampa - både i butiken och på lagret. Tyvärr hittade han ingen ny och enligt honom verkade det inte som om de skulle få in någon ny igen.

Det beskedet gjorde mig ledsen, men jag tog emot pengarna och gick därifrån. Den nattlampan var ju så fin och det hade varit min systerson som själv valt ut den till tösen. Eftersom jag vägrade ge upp, letade jag efter en likadan på nätet och hittade en!


Jag är glad för att jag hittade en likadan. Tösen gillar den och jag själv gillar den behagliga melodin som den spelar. Fast nu verkar hon inte längre bli trött och somna till melodin. Nåväl, det viktigaste är att hon tycker om den. Hon tycks i alla fall bli glad av att se och höra den.

Ha det så bra 
Kramar 
Jessie