För små såriga rumpor

Något annat som var bra med att vi fick testa olika produkter i de här startboxarna som vi fick, var att det fanns en liten tub bepanthen. 
 
Tösens rumpa blev alldeles sårig när hon bajsade ofta och mycket under sina första månader i livet. Jag testade att pudra med barnpuder, men det blev nästan värre av det. På förslag från svägerskan testade jag kokosolja, men inte heller det hjälpte. Då testade jag bepanthen och efter bara några få dagar blev hennes rumpa fri från sår!
 
På BVC blev jag rådd att även används inotyol, eftersom den är så fet och ger därför en skyddande hinna och försvinner inte varje gång hon bajsar (vilket sköterskan menade att bepanthen gör). 
 
 
Jag vet inte om inotyolen gör någon större skillnad, men jag brukar använda den och bepanthen för att få bukt med hennes röda och såriga rumpa (som den blir med jämna mellanrum). 
 
Har du tips på något annat som hjälper för sådant här?
 
Jag önskar dig en riktigt glad påsk!
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie