När man missar den viktiga bokstaven

En bokstav hit eller dit kanske inte spelar så stor roll, tänker man. Fast vet du vad? Ibland kan just den där bokstaven göra stor skillnad ...
 
Så gott som dagligen får vi så kallade "förelägganden" från domstolarna - som innebär att de talar om för oss att vi ska inkomma med något (oftast ett yttrande).
 
Ibland händer det att jag skickar sms till min chef när hon är upptagen i förhör eller förhandlingar, och talar om ifall något särskilt har hänt. Vissa gånger har jag skrivit ifall någon domstol har förelagt henne och i så fall om vad.
 
 
 
Eller, det har åtminstone varit min tanke. Vid i vart fall två tillfällen har mobilens automatiska rättningsfunktion gjort om "förelagt" till "förlagt", när jag har skrivit till min chef.
 
Haha! Inte visste jag att domstolarna har förmågan att förlägga advokater. Fast ibland hade det varit skönt om det faktiskt var möjligt. I alla fall när det kommer till vissa advokater ...
 
Har du gjort något liknande misstag?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie