Lejonkungen som musikal

Nu känner jag mig smått förhistorisk genom att skriva det här, men när Disney's tecknade film "Lejonkungen" kom (1994 eller 1995), såg jag den på bio med min familj. Efter filmen var jag upprörd över att Scar dödade Mufasa och tjatade om det en bra stund efteråt. Nuförtiden är min favoritkaraktär just Scar.
 
Behöver jag säga att jag älskade filmen? Ända sedan den dagen har "Lejonkungen" legat mig väldigt varmt om hjärtat. Jag längtar tills tösen är tillräckligt gammal så att vi kan se den tillsammans.
 
Varje år kring jul brukar min chef vilja att vi gör något roligt. I år föreslog hon att vi kunde åka till London och när jag kollade efter något intressant evenemang att gå på, fastnade jag genast för The Lion King. Till min glädje var min chef även hon intresserad av att gå på den. Vi bokade därför biljetter till den 29 november.
 
 
Vi bestämde att det räckte med en övernattning. Om vi flög tidigt på fredagen (den 29:e) och sedan flög hem på eftermiddagen på lördagen, skulle vi få i alla fall en hel dag i London. För mig passade det bra, för jag tror inte att jag hade klarat av att vara borta från tösen mycket längre.
 
Musikalen var fantastisk! Vilken upplevelse. Djuren gick i gångarna bland publiken och emellanåt var skådespelarna väldigt underhållande. Min favorit var - föga förvånande - Scar, som spelades av den mycket duktige George Asprey. Efter att föreställningen tagit slut, fälldes ridån ned och ensam kvar på scenen stod George Asprey. Publiken buade åt honom. Med ett charmigt leende sade han "I'm not evil. I'm just misunderstood." Haha! Det är exakt så jag själv ser på saken.
 
Om du har möjlighet, rekommenderar jag dig verkligen att åka och se den här fantastiska musikalen. Jag har svårt att föreställa mig att du kommer bli besviken.
 
Titta gärna på klippen som finns på den här sidan, så lär du nog få en känsla för hur bra musikalen är. Eller varför inte någon av dessa trailers? Åh, jag får rysningar!
 
 
 
På YouTube finns tydligen hela musikalen inspelad. Det är rätt dålig kvalitet, men om du kan stå ut med det finns videon här.
 
Jag kommer berätta om själva London-resan i ett annat inlägg. Det här inlägget hade annars blivit för långt.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie