Hej Dublin! (del 5)

Något som jag reagerade på när vi under söndagen gick omkring i centrum - men som jag inte tänkte på att ta bild på förrän vi skulle flyga hem - var att alla skyltar etc. stod på två olika språk; engelska och iriska. När jag var i Bryssel 2008 var det ungefär samma sak där, fast då var det franska och flamländska som gällde, om jag inte minns fel.
 
 
 
 
 
Hur som helst, när vi skulle hem kom vi till flygplatsen i god tid och tur var väl det - för det var världens kö till säkerhetskontrollen och precis när vi kom till flygplatsen tog det en bra stund innan vi fattade hur man kom till incheckningsdiskarna, så vi stod och bråkade med hissarna en god stund.
 
Vi underhöll oss så gott vi kunde fram tills flyget skulle avgå. Flygningen hem gick bra, med bara någon mindre försening. Tösen lyste upp när vi slutligen kom hem. Som jag hade saknat henne!
 
 
Snipp, snapp, snut - så var denna berättelse slut.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie