Mitt mående, del 3 - Provsvaren

Om jag inte minns helt fel, ringde läkaren redan dagen därpå. Allt var bra enligt provsvaren (alltså att jag inte hade några fysiska sjukdomar), men enligt utvärderingen var min depression så pass allvarlig att jag "hade rätt till" (vet inte hur jag ska beskriva det på annat sätt) både medicinering och samtalskontakt.
 
 
Jag gick med på att läkaren skulle be deras psykoterapeut att kontakta mig för att boka in en tid, men jag bad om att få avvakta med eventuell medicinering tills vidare. När läkaren lät tveksam, förklarade jag att jag inte är förtjust i mediciner (jag undviker ju till och med huvudvärkstabletter så långt det är möjligt). Läkaren gick motvilligt med på mitt önskemål.
 
Strax därpå ringde psykoterapeuten och vi bokade in en tid den veckan. Jag drog en nödlögn för min chef om att jag skulle träffa läkaren för att gå igenom provsvaren.
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie