Mitt mående, del 13 - Medveten närvaro

Under min KBT-behandling fick jag lära mig det här med medveten närvaro. Jag fick även testa på det och blev uppmanad att fortsätta öva på detta på egen hand.
 
Jag ska vara ärlig och erkänna att jag inte har övat på medveten närvaro så mycket som jag borde ha gjort. Jag ska försöka bli bättre på att göra den övningen. Framför allt för att det faktiskt hjälper mig att bli lugn om jag är upprörd över något. Har ännu inte testat att göra det när jag har ångest, men det kan nog vara en idé att testa.
 
För mig är det lättare att göra den här övningen när någon talar om för mig vad jag ska göra (än att försöka göra det på egen hand). Därför är appen "Mindfulness" ett bra alternativ. Appen är gratis och på svenska. Man kan välja mellan olika bakgrundsljud och hur länge man vill hålla på. Jag tycker att det är en behaglig röst att lyssna på.
 
 
 
 
Använder du någon app eller så för det här med medveten närvaro?
 
Ha det så bra
Kramar
Jessie