Kladdkakemuffins

Igår bakade jag kladdkakemuffins efter att ha hittat receptet här. Jag blev sugen för några veckor sedan när jag som hastigast såg att någon skrivit på sin blogg att hon hade bakat. Och det blev ... så himla gott! Lite kladdiga och goda i mitten. ^^ Jag är en riktigt gottegris (och ganska sockerberoende) och just nu har jag en period då jag är extra gottesugen. Om du är tjej förstår du nog vad jag menar, så jag behöver inte gå in närmre på det Wink Jag tänkte i alla fall lägga upp receptet här ifall du inte orkar klicka dig till sidan där jag hittade det.


Smeten
Lockande smet, strax innan den hälls upp i muffinsformar.

Kladdkakemuffins
Cirka 12 stycken

Ingredienser
2 ägg
100 gram smör eller margarin
2,5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 dl mjöl

Gör så här:
  • Sätt ugnen på 175°C.
  • Smält smöret i en kastrull.
  • Vispa ägg och socker poröst.
  • Blanda sedan samman resten av ingredienserna.
  • Häll upp smeten i vanliga muffinsformar.
  • Grädda i ugnen 15-20 min.
  • Låt svalna och dekorera sedan med florsocker.

Kladdkakemuffins
Kladdkakemuffins




Dagens citat:

"I start to think that you might not be real."
(Michelle Branch - Everywhere)

Ha det så bra!
Kladdkake-kramar
Jessie