Bidrag till en bättre miljö!

I det här inlägget tänkte jag slå ett slag för källsortering. Alla (eller i alla fall i stort sett alla) vet att just nu håller vi på att förstöra vårt hem genom att vara egoistiska och mycket slarviga. Om man nu inte väljer att tro vissa experter som hävdar att den klimatförändring som vi står inför sker med jämna mellanrum. I vilket fall som helst är det viktigt att ta vara på det vi har och försöka att slita så litet som möjligt på vår planet. Att källsortera är en lösning.

Genom att källsortera återanvänder man material som man tidigare har tagit från planeten, t.ex. genom att hugga ned träd eller bryta fram malm. Att återanvända betyder med andra ord att vi slipper hugga ned fler träd (vilket resulterar i både finare natur men även att vi får renare luft) eller liknande och det är ju att slita så litet som möjligt på naturen. Eller hur? Likadant är det med att panta burkar och flaskor.

Nu får du inte tro att jag är någon sorts expert på det här området. Jag försöker bara att få fler att hjälpa till och bidraga lite till en bättre miljö. Du kan alltid läsa de här myterna och svaren på dem om du fortfarande känner att argumentet om att slita så litet som möjligt på miljön inte är hållbart (rent retoriskt argumenterar jag helt fel, men just nu orkar jag inte vara så sär petig).

Hoppas att du också hjälper till. En kan inte göra allt, men tillsammans kan vi göra lite åt gången. Att källsortera/återvinna är ett steg i rätt riktning.

Åkervinningen


Dagens citat:

"Vi skulle bry oss mindre om vad andra tänker om oss, om vi insåg hur sällan de faktiskt gör det."

Ha det så bra!
Kramar
Jessie