Åh :-(

Varför?! Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Jag har gjort allt vad jag kan göra, men det funkar ändå inte! Vad är det som inte fungerar? Jo, det kan jag tala om för dig; min fina skinnkjol (som är av fuskskinn)! Den sitter inte som den ska längre utan glider bara av :-(  Jag blir så ledsen, för jag var otroligt glad när jag hade köpt den (och den passade perfekt då!). Jag är väldigt intresserad av och tycker om skinnkläder. Det har jag gjort sedan... Hmm... *tänker så att det knakar* Tror att det var när jag "stiftade bekantskap med" Eliza Dushku i "Angel" där hon spelade vampyrdräparen Faith. Jag började inte se på originalserien "Buffy the vampire slayer" förrän den nått sin mitt ungefär, och då började jag även av nyfikenhet att se "Angel" som är en systerserie till "Buffy". Jag antar att du redan känner till de båda serierna? "Buffy" handlar i alla fall om en flicka som är utvald att döda vampyrer och i de första tre säsongerna har hon bl.a. en vampyr till hjälp som även är hennes pojkvän (Angel). Serien med hans namn fortsätter i L.A. då han i originalserien lämnar staden Sunnydale där Buffy bor och serien utspelas och i systerserien får man följa Angel och de personer som hjälper honom i hans kamp mot det onda. Det låter kanske ganska snurrigt, men man måste kanske se serien för att förstå bättre. I alla fall, det var när jag först såg Eliza Dushku och hennes stil som jag började gilla skinn. Därför var jag väldigt glad då jag köpte kjolen, för jacka hade jag redan.

Men vad ska jag ta mig till? Jag vill ju gärna kunna ha kjolen, men skärp hjälper inte, eftersom det inte finns några öglor där man kan stoppa in det i, så det blir att man bara spänner utanpå. Eller hur man nu ska förklara det. Otroligt frustrerande att den inte passar nu när det har blivit varmt och fint och nu när man verkligen kan använda kjol! Visst, jag har andra, men jag vill ju fortfarande kunna ha den också. Får se om jag lyckas få ordning på det så att jag kan ha det. Om du har förslag på lösningar är du otroligt välkommen med det! Bara att ösa lösningar över mig! Jag sitter och väntar. :-D

Hmm... Något annat som också passar in till rubriken i dagens inlägg är min upplevelse från i söndags. Fattar inte att de valde badrummet av alla ställen precis när jag är i vårt! Det ekar ju som tusan i badrummet! Vad är det jag talar om? Jag vore glad om jag inte visste det själv, men jag kan upplysa dig om du verkligen vill veta. Om inte, är det kanske tid att avsluta ditt läsande nu eller hoppa ned till dagens citat. Ditt val. Valet är fritt. Vad var det då som hände i söndags? Jo, när jag och min givmilda sambo såg på tv bestämde jag mig för att besöka toaletten lite snabbt. När jag hade stängt dörren hörde jag först ett ljud som påminde om en katt. I alla fall så som sambons katter låter ibland. Ljudet återkom flera gånger och till slut kunde jag urskilja vad det var; en kvinna som stönade. Och inte nog med det, även en man gjorde henne sällskap! Gissa vad jag gjorde? Tog mig från badrummet väldigt snabbt. Herregud! Kunde de inte varit tysta, eller om de nu måste låta, varför inte då välja en annan plats? Ett annat rum där det inte ekar ned till grannarna? Hoppas att jag slipper höra dem igen...

Dagens citat:

"Carry on smiling and the world will smile with you."
(Ace of Base - Life is a flower)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie