Riktigt talangfull

I dagens inlägg vill jag ge dig möjlighet att få ta del av en mycket talangfull författare som har lagt ut några av sina texter på Kapitel1. Jag njuter av varje ord som jag läser av det hon har skrivit och med alla hennes texter blir jag berörd och enligt mig är det något mycket viktigt som en författare ska sikta efter. Det spelar ingen roll hur man berör sina läsare. Man kan skapa rädsla, avsky, glädje etc. Att skapa känslor och beröra andra människor är det som gör ens texter levande. Det och målande språk.

Den text som jag tänkte tipsa dig om är för mig både smått humoristiskt och även en smula skrämmande. Mycket av det hon skriver är dystert och hemskt, men hon skriver så väldigt bra! Ta dig gärna tid och läs.


Lästips



Dagens citat:

"Kära Örebroare!"
(Kung Carl XVI Gustav håller tal i Arboga, 1985)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie