Han är tillbaka!

Jag kan knappt fatta det. Jag trodde att det skulle ta flera år till innan det hände, men här är han! Eller ... Nej, inte precis här och nu, men i höst! Jag känner glädje över det. Vad pratar jag om? Givetvis att Josh Groban ska ha en spelning i Sverige den 23 september!

Sist han var här i Sverige (tror det var 2007 om jag inte minns helt fel) hade jag ingen möjlighet att åka och se honom, vilket jag tyckte var väldigt tråkigt. Då hade jag bara några månader tidigare börjat intressera mig för hans låtar på allvar. Att jag dessutom läste på diverse sidor att han nästan aldrig är i Sverige (innan 2007 var det tydligen ungefär sju år sedan han var här sist) gjorde mig inte särskilt glad. Skulle jag verkligen få en möjlighet att få se honom live?

Efter att han släppte sitt senaste album, startade han en världsturné igen, men Sverige fanns inte med i planeringen. Du kan nog ana min besvikelse. Men på torsdagskvällen satt älsklingen och läste lite på text-tv och visade mig vad de hade skrivit om Josh Groban. Mycket riktigt, det var att han skulle komma till Stockholm i september! Dagen efter fick jag ett mejl (jag prenumererar på hans nyhetsbrev) där de hade skrivit dit Sverige på turnéplanen! Biggrin Jag nästan dansade av glädje. Han är tillbaka! och igår bokade jag två biljetter till hans konsert i Stockholm! Älsklingen gillar inte hans musik men är ändå så underbart gullig att han följer med mig. Visst är han underbar min älskling? Smile

Josh Groban


Jag tänkte låta dig få lyssna på en av hans låtar som jag tycker väldigt mycket om och som ger mig gåshud Smile


Titel: Remember When It Rained
Artist: Josh Groban



Wash away the thoughts inside
That keep my mind away from you
No more love and no more pride.
The thoughts are all I have to do.

Oooo..remember when it rained
Felt the ground and looked up high and called your name
Oooo...remember when it rained
In the darkness I remain

Tears of hope run down my skin
Tears for you that will not dry
They magnify the one within
Let the outside slowly die...

Oooo..remember when it rained
Felt the ground and looked up high and called your name
Oooo..remember when it rained
In the water I remain...running down.

Running down, running down
running down, running down,
running down, running down,

---Piano interlude---

ahhhhhhhh.....running down



Dagens citat:

"The night is my companion, and solitude my guide."
(Sarah McLachlan - Possession)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan ;):

Vad roligt =)

Jag gillar inte hans musik annars hade jag hängt med ;)

#2 - - Cherry:

Jag har en låt med honom :) den heter Remember hehe.