Dumlekladdkaka

Vet du var jag kan komma i kontakt med Anonyma Kladdkakeister? För jag har insett att jag är det. Ordentligt. Jämt sitter jag här hemma i soffan och känner mig väääldigt sugen på kladdkaka eller kladdkakemuffins. Fast samtidigt är jag rädd för att tröttna på det om jag äter det för ofta. Å ena sidan ... Å andra sidan ...

Bakglad som jag är följer jag bloggen Bli Min Jäst och en dag uppenbarade sig ett recept som var omöjligt att avstå ifrån. Om man är jag, vill säga. Dumlekladdkaka. Kladdkaka är gott, och Dumle är gott. Alltså måste den här kladdkaksvarianten vara god den med. Och fel hade jag inte! Långt ifrån. Den var supergod! Blev att man satt och ville ha mer när sista biten var uppäten. Kanske en dålig idé om man är kladdkakeist, men det är en dålig idé som jag gärna ser en repris på. Wink

Dumlekladdkaka

Av de tre kladdkakssorterna som jag har testat på (vanlig, Center och Dumle) måste jag nog säga att Dumle är min stora favorit. Hittills i alla fall. Wink Rekommenderar den gärna. Fast ett varningens ord: risken finns att du blir fast.


Dagens citat:

"Kvinnor har inte på sig det de tycker om. De tycker om det de har på sig."
(Christian Dior)

Ha det så bra!
Kladdiga kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Jag mår så illa nu så den ser äcklig ut. Men jag vet att jag skulle ha gillat vid andra omständigheter ;)