Den nya världen

Förra månaden hann jag aldrig med att skriva en novell på DuoDitos månadstema och det berodde dels på att jag har ganska mycket att göra i skolan, dels på att jag inte fick tillräckligt med inspiration. Olyckligtvis har jag inte heller hunnit med att slutföra den där novellen som jag påbörjade. Det är helt enkelt för mycket att göra. Fast i fredags blev jag klar med det övertygande argumenterande talet som vi ska lämna in på tisdag. Nu gäller bara att skriva in det i datorn och eventuellt förkorta den eftersom jag insåg då jag blev klar att jag har skrivit för mycket. Allt kommer inte rymmas på bara en A4-sida.

Men nu till dagens ämne. DuoDito har ett nytt novelltema och temat heter "Den nya världen" och man ska skriva en novell inspirerat av renässansen. Jag har visserligen läst om de olika epokerna i skolan (och minns inte särskilt mycket från varje), så jag sög i mig informationen som en svamp för att se om jag hade tillräckligt med inspiration till att lyckas skriva en novell. Av det man kunde läsa på hemsidan fick jag inte många ledtrådar till att kunna låsa upp mitt inspirationsfack och fick leta lite på nätet. Jag hittade en smula, men inte ens det räckte. Jag får helt enkelt fundera när jag får en stund över och se om jag inte kan lyckas knåpa ihop en text. Jag upptäckte till min gigantiska fasa när jag satt och försökte med den där som jag påbörjade (stackaren har inte ens fått ett namn ...) att jag verkligen har kommit av mig i skrivandet. Inte för att jag ska påstå att jag var genialisk innan, men nu känner jag att jag inte kan få till det tillräckligt bra. Det är farligt att inte kunna skriva under långa perioder. Hoppas att jag kan ta mig i kragen och bli klar med allt som ska bli klart så att jag kan ägna mig åt lite skrivande.

DuoDito



Dagens citat:

"Om du går så långt som du kan, så kommer du därifrån se tillräckligt för att gå ännu längre."
(John Wooden)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie