Roligt fynd

Brukar du se på "The Simpsons"? När jag var yngre och bodde hemma hände det ganska ofta att jag satt och såg på det med min syster eftersom vi bara hade en enda tv när jag växte upp och min syster tyckte (vet inte om hon gör det längre) om Simpsons. Min älskling tycker också om den serien, så det händer väl att man ser på det med honom också. Men annars är jag inte direkt förtjust i det, även om det går att titta på.

Nu vet jag inte hur länge detta har funnits, men för ett tag sedan när jag promenerade till skolan upptäckte jag en ganska rolig sak i en av restaurangernas skyltfönster som finns på Sveavägen i Stockholm.

Duff


Om du inte ser vad det är, eller är särskilt bekant med Simpsons-familjen, kan jag tala om att det är Duff-ölen som Homer Simpsons älskar att dricka. Den finns alltså för oss verkliga människor också. Dock tycker jag inte om alkohol, men om du gör det kan du ju alltid testa och se om det är så gott som Homer får det att vara. Som sagt, ett ganska roligt fynd. Saknas bara att det hade funnits en bar som hette "Moe's" och att det var där som ölen fanns ...


Dagens citat:

"Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar."
(Nalle Puh)

Ha det så bra!
Tecknade kramar
Jessie
#1 - - Jonesy:

Jag testade den för något år sedan.. kanske två.. På en pub i Norrköping :) Inte riktigt min grej, men absolut inte det värsta jag smakat. Den är typ halvmörk.

#2 - - Hanan:

NEJ är det sant!

Kan du inte ta med en till mig när du kommer så får du en jättepuss ^^