Humoristisk sanning

I förra veckan fick jag ett medlemsmejl från SJ Prio och kunde inte hålla mig från skratt när jag läste följande stycke;

SJ
Nu händer det grejer - som du kanske inte märker!
Nu genomför vi vårt största åtgärdspaket någonsin! Många av förändringarna ska du inte ens märka. Tågen ska helt enkelt fungera och komma i tid!




Haha, de har faktiskt rätt. Jag märker inte att tågen varken fungerar eller kommer i tid! Fast det är knappast på det positiva sättet, för de kommer inte alltid i tid och på Stockholm C är det ganska många tåg som är inställda. Dessutom fungerar inte dörrarna ... Så sent som i fredags fick jag gå genom nästan hela vagnen för att ta mig till nästa dörr, därför att den dörren som var närmast mitt säte inte fungerade. Dock blir det väl bättre till våren. Då brukar det inte vara lika många förseningar och inställda tåg (även om de kan vara många de med!).

Hur som helst tyckte jag att mejlet var roligt, för det stämmer ju även om det kanske inte riktigt var det de menade. Haha!


Dagens citat:

"Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det."
(Nalle Puh)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie