Gulligt elak!

Jag har tänkt flera gånger att jag ska ta och tipsa om den här filmen, men glömmer bort det varje gång. Så nu tar jag mig själv i kragen och presenterar: Doctor Horrible's Sing-Along Blog!

Om jag inte minns helt fel blev jag tipsad om den här filmen under hösten 2008 av en kurskamrat när jag läste retorik vid LU. När han och jag under en eftermiddag hade haft följe till bussarna då vi skulle åka hem, insåg vi att vi hade ganska lik smak när det gällde filmer och serier på tv. Han mindes också att jag sagt att jag gillade "Buffy the vampire slayer" och berättade om den här filmen.

Den gjordes under manusförfattarstrejken i Hollywood och den gjordes på en väldigt minimal budget. Regissören är samme man som ligger bakom "Buffy ..." (därav antog min kurskamrat att jag kunde tänkas gilla den här) och filmen handlar om en kille som planerar att ... Tja, ta över världen helt enkelt. Du får ursäkta om jag har fel angående en del detaljer, för det var ganska länge sedan jag såg filmen. Borde nog se den igen när jag får tid ... Hur som helst, han planerar detta och vill gå med i ett gäng som styrs av Bad Horse. Dock är det inte så enkelt att vara ond. Captain Hammer finns och gör livet jobbigt för Horrible.

Det är en hysteriskt rolig film, som jag inte kunde hålla mig för skratt från. Dr Horrible ska föreställa ond, men han är ganska gullig ändå, så man kan inte göra annat än att tycka om honom. Han är ... Hur ska man sätta ord på det ... Hans ondska är ganska oskyldig, om du förstår vad jag menar? Det var efter att ha sett den här filmen som jag fastnade för Neil Patrick Harris (han spelar Barney i "How I Met Your Mother") och insåg att han faktiskt är en rolig och duktig skådespelare. Dessutom kan han sjunga! BlinkTunga

Nu ska jag inte prata bort något intresse som du eventuellt har fått, utan du ska själv få möjlighet att få se filmen. Hoppas att du, liksom jagl, tycker att den är rolig ^^




Akt 1, del 1





Akt 1, del 2




Akt 2, del 1
(Kolla gärna extra noga vid 1:40 och titta då på personen i bakgrunden som ger mat. Det är hur kul som helst det som följer därnäst!)




Akt 2, del 2




Akt 3, del 1




Akt 3, del 2







Dagens citat:

"Det är ingen glädje att vara sysslolös, det roliga är att ha mycket att göra och strunta i att göra det."
(Mary Wilson Little)

Ha det så bra!
Horribla kramar
Jessie