Bröllop: Skorna

Nästan lika länge som jag letade efter "min" klänning, sökte jag med ljus och lykta efter matchande skor. Med tanke på att jag hela tiden visste ungefär vilken färg på klänningen som jag ville ha, tänkte jag att det inte skulle bli några svårigheter att hitta skor. Hur svårt kan det va'? Fast det visade sig att det inte var det lättaste och inte heller efter det att klänningen var klar. Hela tiden fick jag höra från ett visst håll att det begrep jag väl själv att jag inte kunde köpa klänningen innan jag visste vilka skor jag skulle ha? Längden på klänningen skulle bli fel annars! Jag är måhända inte den smartaste personen som vandrar på denna jord, men jag är inte heller tappad bakom någon vagn. När jag letade klänning fick man på de flesta ställen låna skor under provningen och vid något tillfälle hade jag även med mig ett par av mina egna. Då det kommer till både kläder och skor är jag tråkigt nog väldigt förutsebar. Jag vet vad jag tycker om och brukar inte avvika särskilt mycket från det. Av den anledningen visste jag vilken ungefärlig höjd på klacken som jag ville ha och såg till att prova klänningen utefter det.


Rosa blomma

Nåväl, jag hade alltså fortfarande inte hittat rätt skor när klänningen var klar och bröllopsdagen närmade sig med stormsteg. Varför är nästan alla brudskor i butikerna vita?! Det finns faktiskt tjejer som gifter sig i färgade klänningar (det är jag ett levande bevis på). Fast det tycks skoaffärerna ha missat och när jag hade letat genom de flesta som fanns i min närhet återstod nätet. Jag fann en sida som fått ganska bra omdömen (bland annat för deras snabba leveranser) och jag och älsklingen började titta genom deras sortiment, även om underbara älsklingen hela tiden sade att det inte spelade någon roll för honom vad jag hade på mig. Det tyckte han skulle vara mitt eget beslut. Visst är han gullig? Fast jag ville ändå att han skulle vara med och avgöra så att han inte kände på bröllopsdagen att jag såg förskräcklig ut. Helt nöjd med det nätbutiken erbjöd var jag inte, men valde ut några tillsammans med älsklingen som jag skulle fundera närmre över.

Någon gång i maj "snubblade" jag över ett par guldfärgade skor som jag fastnade för och butiken som sålde dem var en av de som jag inte räknade med att hitta mina bröllopsskor i, nämligen H&M! Trots min förvåning bestämde jag mig för att pröva dem och det slutade med att jag gick därifrån - tillsammans med skorna och kvitto över köpet i en påse. Tidigare hade jag tittat på ett par guldfärgade skor i en skobutik, men kommit fram till att just de skorna inte var något för mig.


Guldskor

Är fortfarande nöjd över skovalet, trots att de inte är de bästa att ha på sig under längre stunder. Men vad gör det? Wink Vill man vara fin får man lida pin.


Dagens citat:

"Jag förstår inte varför TV ber om ursäkt för tillfälligt avbrott, men aldrig för de ordinarie programmen."
(Otto Preminger)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie