Mitt framtida karriärsval

Nu har jag kommit på den mest fenomenala idén, nämligen hur jag ska göra mig mer attraktiv på arbetsmarknaden efter att min utbildning är klar. Jag kan bli häktningsparalegal!

Efter att ha suttit på så många häktningar som jag har gjort vid det här laget går protokollen rätt så fort att skriva (vilket också är tur, då de har högst prio och måste bli klara så fort som möjligt). Är det inte en genialisk idé? Biggrin I stället för att tingsrätterna ska binda upp sina notarier (som redan har väldigt mycket att göra) behöver de bara anställa mig vid behov. Med andra ord behöver de inte tynga ekonomin med ytterligare en anställd som kanske inte alltid behövs. Jag å min sida får ombyte vad gäller arbetsplats. Är det bara jag som ser en vinst-situation för alla inblandade? Wink


Även om det säkert inte hade varit alltför svårt att profilera sig som en häktningsparalegal, tror jag att det i längden hade blivit långtråkigt för mig. Jag kräver lite mer variation för att vara nöjd. Jag vet - jag ställer väldigt höga krav. Wink


Dagens citat:

"I only miss you when I'm breathing."
(Jason DeRulo - Breathing)

Ha det så bra!
Karriärskramar
Jessie
#1 - - Lisa:

Jag tycker det låter riktigt bra faktiskt. Nu gäller det bara att du säljer in din idé ordentligt. Jag hejar på dig!