Vill du slippa gråta?

Jag har ett förslag på vad du kan göra om du vill slippa gråta varje gång du ska hålla på med lök! För visst är det inte bara jag som tycker att det är jobbigt att behöva stå och lipa när det är dags för matlagning och löken ska få delta?

Skala lök

Det här tipset fick jag av älsklingen som i sin tur hade läst det någonstans. När man håller på med lök ska man tugga tuggummi samtidigt för att slippa tårarna. Låter lite skumt, men vad förlorar man på att testa? Och det fungerar faktiskt. Jag testade det i går och blev förtjust när jag insåg att jag slapp springa ut på balkongen för att bli av med tårarna. Om det fungerar för alla vet jag inte, men kanske värt att testa nästa gång?


Dagens citat:

"So confused wanna ask you if you love me, but I don't wanna seem so weak."
(Rihanna - California King Bed)

Ha det så bra!
Lökiga kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

Ett annat tips är att låta kallvattnet rinna i kranen (?)