I min ensamhet

Jag tycker om att dansa och att sjunga, men dessvärre är jag inte bra på något av dem. På gymnasiet var jag med i skolkören, och enda anledningen till att jag vågade sjunga var för att jag inbillade mig att min röst försvann i mängden. I våras och i somras funderade jag och älsklingen på att börja ta danslektioner. Det finns några "dansskolor" här i Köping, varav Tony Irvings Dance Academy är en av dem. Fast när jag började jobba och älsklingen började sina studier i Halmstad, var danslektionerna ett minne blott. I alla fall om vi ska göra det tillsammans.
 
Mina bristande dans- och sångtalanger hindrar emellertid inte mig från att ändå göra just detta - sjunga och dansa. Eller det är nog närmare sanningen att säga att jag ylar och försöker röra mig i takt till musik. Fast detta gör jag bara när jag är själv eller tror att ingen annan ser eller hör. Under tiden som jag dammsuger eller diskar är detta vanligt förekommande. Då ylar jag för full hals och vickar på rumpan för glatta livet. Dock finns detta tack och lov inte förevigat genom något klipp. Så roligt ska vi inte ha det. ;-)
 
Vad jag däremot tänkte dela med mig av är klipp från filmen Striptease, som inspirerade mig där jag satt i soffan att rusa upp och röra på kroppen. Fast det var kanske mest låtarnas förtjänst och inte filmen som sådan. ;-)
 
 
 
Vad brukar du göra när ingen annan ser eller hör? :-)


Dagens citat:

"Vissa lever i en drömvärld, andra möter verkligheten. Sedan finns det de som förvandlar den ena till den andra."
(Okänd)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie