Måluppdatering: Januari

Som du kanske minns satte jag upp tio publika mål för det här året och min tanke var att jag i början av varje månad (med start i dag) berättar hur det gick under föregående månad.

Under januari nådde jag endast ett delmål, nämligen läsa minst en bok i månaden. Boken som blev läst var "Yxan".


Sedan tidigare har jag införskaffat garn och en bok med mönsterbeskrivningar till olika tröjor. I början av januari fick jag ett par stickor, garn och en pärm med beskrivningar på hur man stickar, av mina föräldrar. En bra start enligt mig. Nu gäller det bara att finna tid till att återinlära stickandet.


Dagens citat:

"So we went to Atari and said, “Hey we’ve got this amazing thing, even built with some of your parts, what do you think about funding us? Or we’ll give it to you. We just want to do it. Pay our salary, we’ll come work for you.” And they said, “No”. So then we went to Hewlett Packard and they said, “Hey, we don’t need you; you haven’t even got through college yet. "
(Apple Computer Co–Founder Steve Jobs on attempts to get Atari and HP interested in him and Steve Wozn)

Ha det så bra!
Kramar
Jessie