Marknad i Köping

I går var det marknad här i Köping på Stora torget. Jag gillar att besöka olika marknader och titta bland stånden, fast det är inte ofta som jag gör det. Besöker marknader alltså. Jag brukar blir imponerad av hantverken som många gånger säljs på marknader. I går i två marknadsstånd fann jag servetter med ett så otroligt gulligt motiv av rävungar. Dock köpte jag det aldrig trots att jag var väldigt sugen. Däremot köpte vi fem enrisrökta (tror jag?) korvar (älgkorv, hjortkorv, jägarkorv, vildsvinskorv och renkorv) och en liten spettekaka (uttalas "spiddekaga" och är ett sött "bakverk" som härstammar från Skåne). Om du inte har testat att äta spettekaka innan, kan jag tala om att den är väldigt söt men fruktansvärt god. Priset gör dock att det inte är något som man köper dagligen och tur är väl det. Annars hade jag nog förätit mig (till och med nu när jag tänker på kakan vattnas det i munnen, så jag ser lite ut som Homer Simpson när han tänker på donuts).



MUMS!!!


Jag blev både förvånad och imponerad över att marknaden var ganska stor. I jämförelse med marknaderna i Mariefred var den här kanske dubbelt, eller tre gånger så stor. Ganska imponerande. Det är kul när det händer lite saker (var även bröllopsmässa i går här i Köping, fast den besökte vi aldrig). Hoppas att det blir fler marknader under året. Helst när det är lite varmare så att man har tålamod att gå runt och njuta av det som erbjuds.

Köpings marknad - en liten del av den


Dagens citat:

"Ett fynd är något du inte har användning för till ett pris som du inte kan motstå."
(Franklin Jones)


Ha det så bra!
Marknadskramar
Jessie