Mer post-it åt folket!

Sedan min praktik på tingsrätten och även efter veckorna på åklagarkammaren, har jag blivit lite väääl förtjust i post-it-lappar. Jag sätter dem på i princip allt! Överdrivet? Måhända en smula. Men de är väldigt användbara till minnesanteckningar och de små (som bland studenter kallas "flärpar") är utomordentligt bra som bokmärken eller liknande. På tingsrätten använde jag dem i akterna för att lättare och snabbare hitta olika handlingar - något som en av rådmännen uppskattade. Nu på jobbet använder jag post-it till bland annat akter som jag bevakar och akter som senare ska till det läskiga arkivet.
 
 
Hur ser ditt post-it-användande ut?


Dagens citat:

"Lär aldrig en gris sjunga. Det är slöseri med din tid och förargar grisen."
(Gammalt ordspråk)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Johannes Winger-Lang:

Haha kul! Själv använder jag - än så länge - enbart dessa trevliga lappar som inköpslista (mat). :D

Svar: Aha. Som inköpslista brukar jag använda en "att-göra-lista" som jag köpt från Hemköp för typ tio kronor och som har bilder på gulliga katter och hundar. :-) Min arbetsdator är full av post-it-lappar med grejer som jag ska komma ihåg. Lite som en julgran. ^^
Jessica

#2 - - Dors:

Trevlig blogg.
Haa de bra.

Svar: Tack, vad snällt. :-) Ha det så bra du med.
Jessica