På upptäcktsfärd i Hallstahammar: Åsby kött & trädgård

Den 29 till den 30 juni hade vi besök av svägerskan och hennes sambo. Eftersom de var intresserade av att köpa fint svenskt kött, åkte vi till Åsby kött- och vilthandel i Hallstahammar.
 

Innan vi tog oss in i kötthandeln besökte vi deras ”zoo” utanför. Detta ”zoo” bestod av grisar, kaniner och getter. Jag fick bra kontakt med en av getterna, men när jag föreslog att han kunde heta Gert gick han genast i väg. Efteråt tänkte jag försöka gottgöra honom för min förolämpning, men jag glömde faktiskt bort det. :-(
 
 
I kötthandeln har de mer än bara kött. Då vår frys för tillfället är proppfull med kött, köpte vi inget men jag kan tänka mig att handla därifrån i framtiden. Istället köpte vi honung och sylt, men inte vilken honung som helst! Det blev mintchoklad och lakrits. Vi har testat de smakerna innan (i alla fall lakrits och vanlig choklad) när vi köpte det på någon valborgsmässoafton i Stallarholmen. Om du inte har smakat de här smaksatt honungssorterna kan jag tala om att de är väldigt goda!
 
 
Efter våra inköp besökte vi Åsby hem och trädgård (blomsterträdgården som ligger bredvid). Jag sprang runt och försökte få med allt möjligt på bild. Blev för övrigt sugen på att ha trädgård när jag såg en hel del av deras växter och trädgårdsprydnader. De hade så fina lamm och katter! Vårt besök slutade med att vi köpte ett vindruvsträd och en liten hallonbuske. Så kan de göra vårt olivträd sällskap. ^^
 
 
Jag rekommenderar att besöka Åsby - både kött- och vilthandeln och blomsterträdgården. 


Dagens citat:

"En levande hund är bättre än ett dött lejon."
(Bibeln)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie
#1 - - Hanan:

VAAH? Var de hos er? Kunde de inte vänta till augusti då hade jag kunnat träffa dem <3 ;)