Once you go black ...

När jag och älsklingen för några veckor sedan läste i Nettos reklam att de skulle vara först i Sverige med att sälja Marabou Black - chokladkakan som smakar saltlakrits - blev vi förväntansfulla. Lakrits är gott. Marabous chokladkakor brukar vara goda. Vad kan då gå fel? Tja, det som gick fel för Nettos del var det att de inte sålde den där chokladkakan, trots att de skulle vara först i Sverige. Besvikna upptäckte vi att ingen i Köping tycktes sälja den, trots att affärer i både Malmö och Västerås gjorde det. Till slut köpte jag en chokladkaka i Västerås så att vi äntligen kunde få smaka.




I helgen lät vi våra smaklökar bekanta sig med denna chokladkaka. Smaken var det absolut inget fel på - inte om man gillar lakrits - men utseendet går att diskutera. Det Marabou har gjort är att pilla i saltlakritsflingor eller liknande i chokladkakan och flera av dessa syns från utsidan så att säga. Om jag inte hade vetat att det handlade om lakrits skulle jag definitivt ha gissat på att chokladen håller på att mögla. Långt ifrån en mysig syn, fast det är inget som Marabou egentligen kan rå för. Låt därför inte utseendet avskräcka dig. Blunda om du så måste. För jag tycker att man gott kan ge den en chans om man ännu inte har gjort det. Gott var det i alla fall. Smile


Dagens citat:

"Vad är definitionen på ett gott vin? Det ska börja och sluta med ett leende."
(William Sokolin)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie