Trevligt avbrott i vardagen som gav upphov till funderingar

I går åkte jag in till Stockholm och umgicks med en vän. Vi har varit vänner sedan gymnasiet (då båda bodde i Malmö), men träffas väldigt sällan. Precis som jag och min närmsta vän. Trots kylan var det trevligt att träffa henne igen.

När vi satt och fikade och när jag satt på tåget hem funderade jag över mitt liv. Det finns flera personer som jag lärt känna på olika sätt, men som jag inte längre har kontakt med. Det tycker jag är tråkigt och ibland kan jag komma på mig själv med att sitta och sakna den tiden då man träffades. Visserligen hade jag inte den bästa kontakten med alla, men jag känner att det ändå hade varit kul att höra av varandra.


Min kompis fika: våffla med sylt, glass och grädde som hon långt om länge fick.


Det är inte så att jag inte har försökt, för det har jag med de flesta. Jag antar att jag förmodligen hade haft bättre kontakt med vissa om jag hade haft Facebook. Det är också trist - att man i princip tvingas använda sig av ett visst medium. Men jag ska inte bara lägga skulden på Facebook. I grund och botten har jag själv ett visst ansvar. Har länge tänkt att jag borde ta kontakt med en bekant som jag inte har hört ifrån på ett bra tag. Borde nog ta mig i kragen och höra av mig till henne.

I vilket fall som helst ska jag försöka att hålla kontakten levande med de som jag fortfarande har kontakt med, vilket innebär att jag får försöka träffa dem oftare än vad jag gör i dag. Frågan är bara hur jag ska få det att gå ihop med vardagen i övrigt.


Dagens citat:

"Det är meningslöst att sukta efter mer tid om du redan slösar bort det mesta av den du har."
(James Allen)


Ha det så bra!
Kamar
Jessie
#1 - - Hanan:

Det är svårt det här, men du bär inte ansvaret själv. Det är två sidor i en kontakt och då borde båda anstränga sig ;)

#2 - - Cherry:

Tack för länkarna Jessie!



Ja då är det varmt och skönt att vara ute :) så det måste vi definitivt göra!