Bokhyllerunda - J

Om man studerar juridik (inte nödvändigtvis på juristprogrammet) tycker jag att det kan vara värt att kika i "Juridisk skrivguide" som Peter Wahlgren, Wiweka Warnling-Nerep och Pål Wrange har skrivit.


Själv har jag inte använt den väldigt mycket, men lite användning har jag ändå haft. Den tar upp hur man strukturerar juridiska texter, hur man citerar, refererar, hur man utformar källförteckning m.m. Vid en hastig titt kan den uppfattas som en aning torr (långa textstycken och inga bilder), men den är användbar. Jag ska gå igenom den innan jag skickar in min slutliga version av examensarbetet och se om det är något som jag missat eller gjort fel på.


Dagens citat:

"I slow motion verkade bollen konstigt nog hänga kvar i luften ännu längre."
(David Acfield)


Ha det så bra!
Kramar
Jessie